حوزه روابط عمومی پایه گذار افکار عمومی است
پنجمین جلسه تخصصی کارگروه نخبگانی روابط عمومی و رسانه بنیاد نخبگان استان با هدف شبکه سازی نخبگانی به میزبانی بانک تجارت استان آذربایجان شرقی با حضور اعضای این کارگروه برگزار گردید.
به گزارش روابط عمومی بنیاد نخبگان آذربایجان شرقی: پنجمین جلسه تخصصی کارگروه نخبگانی روابط عمومی و رسانه بنیاد نخبگان استان با هدف شبکه سازی نخبگانی به میزبانی بانک تجارت استان آذربایجان شرقی با حضور اعضای این کارگروه برگزار گردید.
یوسف زندی، در کارگروه نخبگانی روابط عمومی و رسانه بنیاد ملی نخبگان، با تاکید بر اهمیت حیاتی رسانه در جنگهای مدرن، اظهار داشت: نبرد سوریه به خوبی نشان داد که جنگهای امروزی، در واقع نبردهای رسانهای و مدیریت افکار هستند. در این نوع جنگها، رسانهها نقش تعیینکنندهای ایفا میکنند و اگر به این موضوع توجه نکنیم، متحمل خسارات جبرانناپذیری خواهیم شد.
زندی با اشاره به ضرورت بهرهگیری از فناوریهای نوین در حوزه رسانه، افزود: باید از ظرفیتهای هوش مصنوعی و سایر ابزارهای روز دنیا استفاده کنیم تا بتوانیم در دنیای رقابتی امروز، جایگاه خود را حفظ کنیم. در همین راستا، بنیاد ملی نخبگان 31 کارگروه تخصصی را تشکیل داده است که یکی از آنها کارگروه روابط عمومی و رسانه است.
وی در ادامه به موضوع اعتماد عمومی اشاره کرد و گفت: متاسفانه امروزه شاهد سلب اعتماد عمومی هستیم که یکی از دلایل اصلی آن، ضعف در حوزه روابط عمومی است.
زندی با اشاره به اینکه مردم ما از تبعیض ها گلایه دارند اظهار کرد: در حوزه بانکی، علیرغم تاکید بر عدم بنگاهداری، همچنان شاهد فعالیتهای بنگاهداری در برخی بانکها هستیم. همچنین، در حوزه ارز و تحریمها، مسائلی وجود دارد که برای افکار عمومی قابل درک نیست. در چنین شرایطی، باید بتوانیم با ایجاد پدافند غیرعامل رسانهای، از آسیبپذیریهایمان بکاهیم.
دکتر یوسف زندی رئیس بنیاد نخبگان آذربایجان شرقی در پایان بر لزوم ارتقای دانش و مهارتهای متخصصان حوزه رسانه تاکید کرد و گفت: این نشستها فرصتی است تا دانش و تجربه خود را افزایش دهیم و به سمت اهداف والاتر حرکت کنیم.
مهمان ویژه این نشست دکتر دارا نثاری مدیر روابط عمومی بنیاد ملی نیز با اشاره به اهداف بنیاد ملی نخبگان در تبیین وظایف روابط عمومی ها گفت: حوزه روابط عمومی در تنظیم افکار و در نتیجه الگوسازی و جریانسازی و همچنین مدیریت جریان نقش تاثیر گذاری دارد.
نثاری در ادامه گفت: در حال بررسی نقاط ضعف و قوت در بنیاد نخبگان هستیم تا ارتباط بین جامعه نخبگانی با تاثیر گذاری بیشتری صورت گیرد، احیای طرحهای حمایتی متوقف شده و برقراری تعاملات بیشتر با جامعه نخبگان با سفرهای استانی از مهمترین اقدامات صورت گرفته است.
سعید فلاح مدیر بانک تجارت استان آذربایجان شرقی، نیز در این نشست با ابراز خرسندی از تشکیل کارگروه روابط عمومی و رسانه در بنیاد ملی نخبگان استان آذربایجان شرقی برای نخستین بار در تبریز و آذربایجان شرقی، با ارائه گزارشی از عملکرد بانک تجارت در حوزه های ریالی و ارزی، فعالیت بانک تجارت را در اجرای مسئولیت های اجتماعی در قالب تسهیلات حمایتی را یادآور شد و اظهار داشت: اقتصاد کشور در طی سالیان دراز یک اقتصاد بانک محور بوده ؛ لذا هرگونه پروژه های بزرگ و نیز فعالیت های اقتصادی کوچک و بزرگ متکی به منابع بانکی بوده است.
وی ادامه داد: این در حالی است که منابع بانکها بایستی با رعایت استاندارد نسبت مصارف به منایع بتواند در تسهیلات بکار ببرند و از ایجاد هر گونه ناترازی و تورم زایی ممانعت ورزند و با این استراتژی بتوانند با مدیریت منابع ریسک نقدینگی را در اقتصاد کشور به کنترل خود درآورند.
گفتنی است در پایان این نشست از دکتر سید حسن آذری به عنوان پیشکسوت این حوزه و دکتر مجید مقصودی مدیر روابط عمومی بانک تجارت استان تجلیل به عمل آمد.