بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1403/10/30 - 14:14
  • - تعداد بازدید: 28
  • - تعداد بازدیدکننده: 26
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه

روابط عمومی باید هر لحظه در امتداد دنیای جدید حرکت کند

ششمین جلسه کارگروه “روابط عمومی و رسانه” بنیاد نخبگان آذربایجان شرقی با حضور اساتید برجسته روابط عمومی این استان، مدیران روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی، نخبگان و اهالی رسانه در تبریز برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بنیاد نخبگان آذربایجان شرقی،ششمین جلسه کارگروه “روابط عمومی و رسانه” بنیاد نخبگان آذربایجان شرقی با حضور اساتید برجسته روابط عمومی این استان، مدیران  و کارشناسان روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی، نخبگان و اهالی رسانه در تبریز و به میزبانی شرکت پگاه استان برگزار شد.

رئیس بنیاد نخبگان آذربایجان شرقی، ارتباط حرفه‌ای بین روابط عمومی و رسانه را یکی از اصلی‌ترین ماخذها دانست و گفت: پژوهش موضوعی است که بسیاری از صنوف به آن اعتقاد ندارند در حالی که پژوهش‌های راهبردی باید توسط رسانه‌ها حل و فصل شود.

وی ادامه داد: اکنون مدل های قدیمی رایج در گذشته تغییر یافته و لازم است تا ما نیز نقشه راه جدیدی برای خود ترسیم کنیم.

یوسف زندی بر ضرورت شکل گرفتن ارتباط حرفه‌ای بین روابط عمومی و رسانه تاکید کرد و افزود: این امر باید به صورت تخصصی وارد فاز عملیاتی شود زیرا جنگ امروز، یک جنگ مجازی و تفسیر غیر واقعیت‌هاست.

وی خاطرنشان کرد: اکنون در این دنیای مجازی اگر نتوانیم روایتگری درستی برای خود داشته باشیم به طور قطع کسان دیگری برای ما روایتگری می کنند.

وی اضافه کرد: فلسفه تشکیل کارگروه‌های تخصصی بنیاد نخبگان آذربایجان شرقی نیز، ارائه برنامه جامع و کمک از مراکز دانشگاهی است تا یک قالب خاص به این حوزه تزریق گردد بنابراین باید از ظرفیت هوش مصنوعی و رشته‌های کاربردی نهایت استفاده را به عمل آورد.

مدیرعامل شرکت پگاه آذربایجان شرقی نیز در این نشست به قدمت این واحد تولید شیر در سطح کشور پرداخت و روابط عمومی این مجموعه را موجب اعتلای اجتماعی پگاه استان دانست و گفت: روز ۱۸ آبان ۱۴۰۳ این واحد لبنی ۷۰ ساله شد که همچنان در راستای سلامت محوری شهروندان فعالیت می‌کند.

سیدجلال هاتف، با اشاره به دریافت روزانه ۳۳۰ تن شیر خام توسط پگاه آذربایجان شرقی افزود: بیش از ۱۶۷ نوع محصولات لبنی توسط ۵۲۰ نفر در بخش تولید و پخش برای استفاده مشتریان تولید و به کشورهای اوراسیا و عربی صادر می گردد.

وی، تحقق خودکفایی محض در تولید محصولات لبنی در شرکت شیر پگاه آذربایجان شرقی را نقطه عطفی در عملکرد این واحد لبنی عنوان کرد و یادآور شد: در راستای برقراری ارتباط صنعت و دانشگاه و دانش بنیان کردن محصولات لبنی، توانستیم سال گذشته به ثبت رسمی پایه شیر خشک نوزادان برای اولین بار در کشور نائل گردیم.

پدر جامعه شناسی روابط عمومی ایران نیز در یک ارتباط ویدئو کنفرانسی به مبحث روابط عمومی کیفیت در عصر رسانه‌های نوین و هوش مصنوعی پرداخت و گفت: روابط عمومی دنیای ما را فعال و پر تحرک می‌کند به طوری که هیچگاه بشر در عمر خود تا این اندازه زندگی پویایی نداشته است.

باقر ساروخانی، با اشاره به اینکه روابط عمومی، سازمانها را با دنیای جدید آشنا می‌سازد افزود: نمی‌توان در گذشته باقی ماند و موثر واقع شد زیرا امروزه زمان برگزاری جلسه با تک تک مردم نیست بلکه باید دنیا را شناخت و با روال آن گام برداشت لذا روابط عمومی‌ها باید تکنیک رسانه‌های نوین را دریافته و با هوشیاری، جهات مثبت و منفی رسانه‌های نوین را آنالیز نمایند.

وی با اشاره به اینکه باید امتیازات رسانه‌ها را تشخیص داده و از مشکلات آنها دوری گزید اضافه کرد: روابط عمومی کیفی و بینا، در دنیای جدید زندگی می‌کند تا رسانه‌های نوین را شناسایی نماید و رسانه‌های جدید نیز امکان می‌دهند تا امتداد حواس را داشته باشیم و امکانات عظیم آن را شناسایی نماییم.

چهره ماندگار کشور در پایان خاطرنشان کرد: در گذشته، تکنولوژی در دستان ما بود اما اکنون خودمختار شده است زیرا هوشمند، بینا و شنواست اما باید مشکلات آن را دریافت زیرا شکاف نسلی ایجاد می‌کند، بنابراین نباید انسان، اسیر اختراع خود شود و مبادا تکنولوژی هوش مصنوعی برای او تصمیم بگیرد، آن وقت حریم خصوصی شهروندان زیر سوال می‌رود بنابراین روابط عمومی های ما باید بیدار بوده و همه مسائل دستگاه اجرایی خود را را آنالیز کنند.

شایان ذکر است در پایان ششمین اجلاس کارگروه روابط عمومی و رسانه بنیاد نخبگان آذربایجان شرقی از تلاش های محمد فرج پور باسمنجی، پیمان پاکزاد، کریم زاد و کامیار لاوه ای در حوزه روابط عمومی و رسانه ها تجلیل به عمل آمد.

  • گروه خبری : گروه های مطالب,گروه های محتوا,SlideShow,گفتگو,یادداشت
  • کد خبر : 175361
کلمات کلیدی
مدیر آذربایجان شرقی
خبرنگار

مدیر آذربایجان شرقی

تصاویر