بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1403/06/29 - 11:33
  • - تعداد بازدید: 196
  • - تعداد بازدیدکننده: 172
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه

شبکه سازی در حوزه روابط عمومی

بنیاد نخبگان آذربایجان شرقی در جهت تشکیل نظام مهندسی روابط عمومی آماده استفاده از ظرفیت نخبگانی این حوزه است.

به گزارش روابط عمومی بنیاد نخبگان آذربایجان شرقی، دکتر یوسف زندی رئیس بنیاد نخبگان استان ضمن تشکر از میزبانی اتاق بازرگانی تبریز در تشکیل سومین جلسه کارگروه تخصصی نخبگان حوزه روابط عمومی، اظهار امیداوری کرد که همکاری بنیاد نخبگان و اتاق بازرگانی مستدام باشد تا در جهت هم افزایی بین کارگروهای مختلف حرکت به سوی حل چالش ها با ریل گذاری صحیح صورت گیرد.

وی در ادامه با تاکید بر نقش اتاق بازرگانی در استان گفت: اتاق بازرگانی پیشران و مولد اقتصادی هر کشور است که اتاق بازرگانی تبریز با توجه به اینکه نگاه ویژه ای به استان آذربایجان شرقی از لحاظ سیاسی، اجتماعی و اقتصادی وجود دارد پیشرو در بین سایر استان هاست و این مایه افتخار و مباهات است که حاصل تلاش های همکاران اتاق بازرگانی تبریز حاصل شده است.

زندی با اشاره به اینکه بنیاد نخبگان آذربایجان شرقی با نگاه جدیدی که در تشکیل کارگروه های تخصصی دارد، جایگاه کارگروه روابط عمومی را بسیار مهم می داند افزود: جامعه ما با ابر چالش اعتماد مردمی روبرو است و گسست حاضر بین نسل ها با نقش آفرینی رسانه و این حوزه قابل جبران است. 

وی گفت: از اهداف بنیاد نخبگان شناسایی نخبگان و متخصصان هر حوزه است که با این محافل و جلسات می توان نخبگان مغفول مانده را شناسایی کرد و برای رسیدن به نقشه راه تخصصی از ظرفیت آنان بهره مند شد.

رئیس بنیاد نخبگان ضمن انتقاد از نظام تربیتی حاکم اشاره کرد: به دلیل نبودن زبان مشترک، فهم و معنای مشترک نیز حاصل نمی شود که این مسئولیت بر عهده رسانه و این حوزه است که با تعامل و هم افزایی حاصل می شود و در این راستا و ایجاد شعور اجتماعی و سیاسی و فهم صحیح، حوزه روابط عمومی باید برنامه ریزی دقیق و روشنی صورت دهد تا حوزه روابط عمومی بستری برای حرکت سیاسی، اجتماعی و مدیریتی شود.

جعفر محرم‌پور؛ دبیر اتاق بازرگانی تبریز نیز در این نشست با اشاره به اهمیت حوزه روابط عمومی و نقش نخبگان در این حوزه گفت: روابط عمومی یک فلسفه جاری است و برای اینکه یک مجموعه هدفمند رو به جلو حرکت کند باید حوزه ارتباطات و روابط عمومی آن پویا و هم سو با آن مجموعه باشد.

وی در مورد کاربرد هوش مصنوعی در حوزه روابط عمومی گفت: هوش مصنوعی در هر حوزه نیاز به فرهنگ سازی دارد و باید قبل از استفاده از هر پدیده نوآورانه فرهنگ آن جاری شود و هوش مصنوعی نیز از این قاعده مستثنی نیست.

محرم پور افزود: برای حل مشکلات جامعه نیاز به تغییر نگرش داریم و تا زاویه نگاه به مسائل تغییر نکند مسائل حل نشده ای گریبان گیر زندگی جاری خواهد بود و این مهم جز با مطالعه و مصلح شدن به علم اتفاق نخواهد افتاد که در این راستا آرمان گرایی آفتی است که به دنبال ساختن جامعه بدون خود اصلاحی است و استفاده از هر تکنولوژی بدون اصلاح خود نجات بخش نخواهد بود.

دبیر اتاق بازرگانی تبریز با استقبال از شبکه سازی نخبگانی، آمادگی برای حکمرانی هوشمند را توجه به ایجاد ساختارهای تخصصی در این حوزه برشمرد.

در خاتمه دکتر حمید صبری مسئول کارگروه نخبگانی روابط عمومی، با اعلام کمیته های تخصصی ذیل کارگروه اظهار امیداوری کرد که برای تشکیل نظام مهندسی روابط عمومی که در واقع مهندسی معرفتی انسانی است با استفاده از ظرفیت همه نخبگان این حوزه تلاش خواهیم کرد.

  • گروه خبری : گروه های مطالب,گروه های محتوا,SlideShow,گفتگو,یادداشت
  • کد خبر : 173206
کلمات کلیدی
مدیر آذربایجان شرقی
خبرنگار

مدیر آذربایجان شرقی

تصاویر